25 юни 2007

Requiem for a dream

Ако поне веднъж си стоял пред изкушението...
Ако си казваш "Животът е кратък, трябва да опитам всичко"...
Ако смяташ телевизията за безвредна..
И хапчетата за единствен лек...
Ако си убеден, че няма да ти се случи на теб...

Помисли пак!


Никакъв фен не съм на американското кино. Но "Реквиема" е опустошителен. Защото не е свързан кой знае колко с хамериканската култура и тяхното мислене. Навсякъде има наркомани. Всеки със своите мечти. Но има хиляди, на които предстои да станат такива. Може би стотина ще издържат 100те минути филм, ще потръпнат от ужас и ще разберат идеята. Може да не са стотина, може да са 10 човека. Но пак е файда! 10 живота да не бъдат oсакатени по този начин, файда е.
2-3 лични думи. Това беше първия филм, чийто саундтрак съм слушала целия. Всички варианти на основната тема, ремикси, различни изпълнения и прочие.
Клиширано е да казвам че филма ме е потресъл. Но от около 3 месеца не гледам игрални филми, телевизия също. Не вярвах че ще ме заинтригува. Нo доста хора ме посъветваха да го видя. 90 минути историята се разплиташе и вплиташе, заснета по някакъв афектиращ и новаторски начин (поклон пред оператора) и в един миг, оня мазник извреща "Ass in ass" и цялата идея ме удари като чук. Потресена съм. И благодарна. Предпочитам да го видя от един филм, а не да го опитам сама...

2 коментара:

Анонимен каза...

Реквиема е просто невероятно добър филм. Направи ми толкова силно впечатление като го гледах за първи път, че ми се искаше веднъж за винаги да мина само на ракия и на салата до края на живота си. Е, не стана, разбира се, най-малкото че като пафкам тревичка с приятели в планината може да натоварвам белия дроб, ама за сметка на това пък разтоварвам черния от пиене, така че за наркотиците с любов, ама само за тези, които растата от земята. Всички химии добивани по изкуствен път в лабораторни условия са боклуци, които убиват.

Анонимен каза...

Разтърсващ е..., спомням си чувствата след като го гледах за първи път преди няколко години.

Наистина е много силен филм, а музиката ...